Тема: Хто такі риби? Де вони живуть?
Мета:
Освітня:
·
Ознайомити учнів з відмінними ознаками риб, з особливостями їх будови.
·
Формувати уявлення учнів про різноманіття навколишнього середовища.
Розвивальна:
·
Розвиток ключових компетентностей:соціальної, здоров’я зберігаючої,
самоорганізаційної, саморозвитку та самоаналізу,інформаційно – пізнавальної, комунікативної
·
Розвивати уміння порівнювати та узагальнювати отримані знання.
·
Сприяти розвитку уваги, пам’яті учнів, вмінню міркувати: аналізувати, зіставляти, порівнювати і виділяти головне.
·
Сприяти формуванню універсальних учбових дій учнів, особистісних, пізнавальних, комунікативних.
Виховна:
·
Виховувати позитивний настрій на навчання і бажання вчитися.
·
Прищеплювати інтереси і любов до природознавства як до навчального предмету.
·
Виховувати акуратність та організованість, дисципліну.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Форма уроку: урок-подорож.
Методи: технологія діяльністного методу.
Форма роботи: індивідуальна, колективна, фронтальна.
Обладнання: роздатковий матеріал, презентація, дошка, аудіо записи.
План уроку
І. Етап організації, мотивації діяльності.
ІІ. Етап цілепокладання.
1.
Повідомлення теми, мети, завдань уроку; мотивація навчальної діяльності.
2.
Визначання очікуваних результатів.
ІІІ. Етап цілереалізації.
1.
Відтворення й корегування опорних знань, умінь та навичок.
2.
Відкриття нових знань.
3.
Фізкультпауза.
4.
Узагальнення й систематизація учнями результатів роботи.
IV. Етап рефлексії.
1.
Підведення підсумків уроку.
2.
Рефлексія.
3.
Цінування.
Хід уроку
І. Організаційний момент, мотивація діяльності.
(Ціль: перевірка готовності учнів до уроку, створення позитивного настрою класу, спонукання до отримання нових знань, організація уваги учнів.)
Я дарую щастя тобі,
Ти даруєш щастя мені,
Ми даруємо щастя усім.
-
Діти, життя – це дивовижне та найцікавіше явище природи. Саме природа перетворила колись пустельну і похмуру планету Земля в багатобарвний і багатозвучні світ. Всюди кипить життя - в спекотних пустелях і у вічних снігах, на суші, у повітрі та у воді.
ІІ. Цілепокладання.
1.
Повідомлення теми, мети.
-
А про що ми зараз будемо говорити ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку. (Загадка про риб)
-
Діти, про що піде мова на цьому уроці? Яка тема уроку?
-
Сьогодні ми вирушаємо у підводну експедицію на батискафі. Для спостереження за рибами, вивчення їх будови та визначення характерних ознак. Наша експедиція буде проходити під девізом: «Спостерігай і захоплюйся, вивчай та бережи». Як ви його розумієте?
2.
Визначення очікуваних результатів.
-
Що ви очікуєте від експедиції?
ІІІ. Цілереалізація.
1.
Відтворення і корегування опорних знань, умінь та навичок.
Створення проблемної ситуації.
-
Діти, подивіться, як багато мешканців морських глибин ми зустріли. А чи всі вони є рибами? Щоб точніше відповісти на це питання треба ознайомитися із побудовою та характерними ознаками риб.
2.
Відкриття нових знань.
Моделювання. Робота
в групах.
-
Діти вам необхідно побудувати із окремих частин свою рибку, назвати усі її частини тіла та дати їй ім’я:
1 група – морську,
2 група – річну,
3 група – акваріумну.
(Діти виконують завдання)
-
Скажіть їз яких частин складається тіло рибки? Хто зможе ще раз показати та назвати їх?
(Один учень на дошці збирає рибку)
3.
Отримання нових знань.
-
Діти, а що вам відомо про очі риби? У багатьох риб дуже добрий зір, але їх очі не мають повік. Навколишня вода зволожує та очищує очі. А навіщо рибам потрібні зябра?
-
Рибам, як і людині, для дихання потрібен кисень, який вони отримують із води. Коли риба ковтає, вода проходить через зябра, вони відділяють кисень із води, а потім виштовхують воду назовні.
-
Чим вкрите тіло риби?
-
Навіщо рибам потрібні плавники та хвіст?
-
Хвіст потрібен для поворотів при русі, а плавники для збереження рівноваги.
Мікровисновок:
-
Скажіть, які характерні ознаки риб ми сьогодні розглянули?
4.
Фізкультпауза
-
На яких малюнках зображені не риби? Доведіть.
-
Де можуть жити риби?
-
А на які групи можна розподілити рибок за місцем їх проживання? як називаються риби, що живуть в морі? Наведіть приклади.
-
Ви казали, що риби можуть жити в річці, озері, ставку. Таких риб ми називаємо прісноводні або річні. Наведіть приклади.
-
А як називають риб, які живуть в акваріумі? Наведіть приклади.
-
Тепер ми запам’ятаємо які риби річні. А які морські.
5.
Узагальнення й систематизація учнями результатів роботи.
1.
Гра «Дивись, не зітхай!»
2.
Практична робота. Утворення колективного панно в техніці «колаж».
-
А зараз я вам пропоную створити свій підводний світ. На партах у вас лежать шаблони різних рибок. Кожен з вам зараз пригадає то, про що ми розмовляли протягом уроку та створить свою рибку. Розмалюйте шаблон та помістить її на наше морське дно.
-
Дивиться діти, який красивий підводний світ у нас утворився. Давайте пригадаємо, під яким девізом ми з вами сьогодні працюємо.
3.
Екологічна проблема ?
VI. Рефлексія.
1.
Підведення підсумків.
-
Пригадайте, чому ми прагнули навчитися.
(Відрізняти рибу від інших тварин)
-
Давайте повторимо, як відрізнити рибу.
2.
Рефлексія.
-
Що вам на уроці сподобалося?
-
За що ви можете себе похвалити?
-
Знадобляться вам знання, отримані на уроці?
-
Підніміть руку ті, хто пізнав для себе багато нового та цікавого.
3.
Цінування.
-
Урок закінчився.
Комментариев нет:
Отправить комментарий